W łączeniu naprawczych i oryginalnych elementów zewnętrznego poszycia nadwozi samochodowych, coraz częściej stosowana jest technologia zwana lutospawaniem. Nie powoduje ona żadnych znaczących odkształceń termicznych. Zarówno lutowane spoiny, jak i łączone blachy, bardzo łatwo wiążą się powłokami cynowymi. Cynowanie rzadko stosuje się jednak na większych powierzchniach blaszanych, takich jak poszycia drzwiowe czy dachy. Muszą mieć one odpowiednio profilowane kształty, dodatkowe wzmocnienia oraz usztywnienia. Złom cyny tego typu może być wiele wart. Bardzo wiele skupów cyny oferuje atrakcyjne ceny za dużą ilość surowca.
Przebieg cynowania
Przykładowy proces cynowania przebiega rozpoczyna się zazwyczaj od wyboru odpowiednich materiałów oraz narzędzi. Przed cynowaniem należy oczyścić miejsce naprawy oraz jego okolice. W przypadku ewentualnego wyprostowania mechanicznego, dokładnie oczyszczone powinny być stare powłoki lakiernicze, na przykład przy pomocy metody szlifowania. Na odpowiednio oczyszczoną powierzchnię za pomocą pędzla nakłada się rzadką pastę. Zawiera ona topnik, środek odtłuszczający oraz cynowy stop w postaci drobnych cząstek. Warstwa ta podgrzewana jest palnikiem gazowym. Sprawia to, że na podłożu tworzy się cienka i bardzo silnie przywierająca powłoka. Pozwala ona na nałożenie kolejnych warstw cynowego stopu. Faza ta kończy się wówczas, gdy kolor szarej pasty zacznie przypominać srebrny. Należy wtedy oczyścić zgromadzone na wierzchu zanieczyszczenia. Elementy poddane cynowaniu zanieść można na skup cyny. Złom cyny w postaci starych blach czy elementów codziennego użytku, może zostać wykorzystany ponownie na drodze recyklingu.
Dalszy proces cynowania
Złom cyny zajmuje się skupem cyny w każdej formie, w tym również stopów cynowych. Stop cynowy nakłada się na warstwę czystą. Wytapiany jest on przy równoczesnym nagrzewaniu podłoża, w celu wypełnienia nadmiaru wklęsłości powierzchni. W ten sposób utworzone są nieregularne zacieki, które należy podgrzać do półpłynnego stanu. Następnie muszą one być gładko rozprowadzone, przy pomocy specjalnego, nawoskowanego klocka. Nie wolno go jednak nawilżać olejem, ponieważ działa to na szkodliwie na proces cynowania oraz nakładaną w następnej kolejności lakiernicza powłokę. Przedmioty ocynowane i polakierowane można oddać na skup cyny, gdzie przyjmowany jest złom cyny każdego rodzaju. Progi na każdej uformowanej partii materiału likwidowane są za pomocą palnika. Przetapia się je aż do momentu zlania się z warstwą sąsiednią.
Wszelkie pozostałości i niezużytą cynę mozna sprzedać w skupie http://www.stellmet.pl/oferta,7,zlom_cyny_i_niklu.